Ketodiet – Cena, skúsenosti a jedálniček

ketodiet nizkosacharidova dieta cena skusenosti recenzia

Ketodiet je dobre známa tým, že patrí medzi diétu s nízkym obsahom sacharidov. Táto diéta má ešte mnoho rôznych názvov, ako je napríklad ketogénna strava, nízkosacharidová diéta alebo diéta s nízkym obsahom uhľohydrátov.

Ak konzumujete potraviny s vysokým obsahom sacharidov, vaše telo produkuje glukózu a inzulín. Glukóza je najľahšia molekula, ktorá vášmu telu zabezpečuje dostatok energie. Glukóza sa v tele využíva ako primárny zdroj energie a tuky v tele nie sú potrebné. To je aj jeden z dôvodov, prečo sa začnú v tele ukladať. Typicky na normálnej, a teda vyššej nízkosacharidovej diéty, bude vaše telo používať glukózu ako hlavnú formu energie. Znížením príjmu sacharidov je telo indukované do stavu, ktorý je známy ako ketóza.

BalenieTrvanieObtiažnosťCena
Diéta na 2 týždne
Diéta na 3 týždne
Diéta na 4 týždne

Čo je to ketóza?


Ketóza je prirodzený proces, ktorý telo iniciuje k prežitiu, ak je nižší príjem potravín. Počas tohto procesu naše telo produkuje ketóny, ktoré sú hlavnou zložkou rozpadu tukov v pečeni.

Ketóny sú vo vode rozpustné organické látky, ktoré vznikajú ako vedľajší produkt spaľovania tukov. Ketóny priamo súvisia s ketózou, ktorej podstatou je, že ak zo stravy odstránime všetky sacharidy a udržíme primeranú konzumáciu bielkovín. (Zdroj)

Konečným cieľom ketodiéty, ak sa dodržuje správne, je prinútiť vaše telo k takémuto metabolickému stavu. Tento stav docielite nie hladovaním, ale znížením sacharidov v strave.

Ľudské telo je neuveriteľne prispôsobivé. Keď ho preťažíte tukmi a zbavíte sa uhľovodíkov, ketóny ako primárny zdroj energie sa začnú spaľovať. Optimálna hladina ketónov v tele prináša mnoho zdravotných, telesných ale i duševných výhod.

Urobte prvý dôležitý krok, a to tým, že si pozriete jednotlivé diétne plány. Získate tým nie len samotný stravovací plán, ale aj nákupné zoznamy a oveľa viac s programom Ketodiet.

Výhody Ketodiet


Existuje mnoho výhod, ktoré prináša tento typ diéty. Od straty hmotnosti, zvýšenej energetickej úrovne až po terapeutické lekárske aplikácie. Väčšina ľudí, ktorí sa rozhodnú dôverovať tejto diéte, môže bezpečne užívať stravu s nízkym obsahom cukru a s vysokým obsahom tukov.

Zníženie hmotnosti

Ketodiéta v podstate využíva váš telesný tuk ako hlavný zdroj energie. Hladina vášho inzulínu sa značne zníži a vaše telo sa zmení na spaľovací automat.

Vedecky povedané, ketogénna strava ukázala zjavne lepšie výsledky v porovnaní s diétami s nízkym obsahom tuku a vysokým obsahom sacharidov.

Mnoho ľudí začleňuje do ketodiéty aj MCT olej, ktorý zvyšuje produkciu ketónu a zároveň aj stratu tuku. MCT olej je vhodné užívať ráno počas pitia keto nápoja.

 

Kontrola krvného cukru

Ketodiéta prirodzene znižuje hladinu cukru v krvi v dôsledku potravín, ktoré počas diéty prijímate. Štúdie dokonca poukazujú na to, že ketogénna strava je účinnejším spôsobom na zvládanie a prevenciu cukrovky.

Ak máte prediabetes alebo trpíte cukrovkou typu II, ketogénnu stravu by ste mali rozhodne zvážiť. Máme veľa čitateľov, ktorí s ketodiétou zažili obrovský úspech.

Tu si môžete prečítať ich skúsenosti.

Mentálne zameranie

koncentrácia ketodietMnoho ľudí dodržiava ketogénnu diétu špeciálne pre zvýšenie duchovnej výkonnosti.

Ketóny sú skvelým zdrojom paliva pre váš mozog. Ak znížite príjem sacharidov v potrave, vyhnete sa tým veľkým výkyvom cukru v krvi. Spolu to môže mať za následok zlepšenie vašej koncentrácie.

Štúdie ukazujú, že zvýšený príjem mastných kyselín môže mať vplyv na funkciu vášho mozgu.

Zvýšenie energie a kontrola hladu

Poskytnutím lepšieho a spoľahlivejšieho zdroja energie vášmu telu sa budete počas dňa cítiť energickejšie.

Epilepsia

epilepsia ketodietKetogénna strava sa už od začiatku 20.storočia používa na úspešnú liečbu epilepsie. Dodnes je stále jednou z najrozšírenejších terapií pre deti, ktoré trpia nekontrolovanou epilepsiou.

Jedným z hlavných prínosov ketogénnej stravy a epilepsie je to, že umožňuje užívanie menšieho množstva liekov.

V posledných rokoch štúdie potvrdili aj značné pozitívne výsledky ketodiéty u dospelých ľudí.

Cholesterol a krvný tlak

Ketodiet zlepšuje hladinu triglyceridov a hladinu cholesterolu v krvi. Stravovanie s nízkym obsahom sacharidov poukazujú na zlepšenie krvného tlaku oproti iným diétam.

Niektoré problémy s krvným tlakom sa často spájajú s nadváhou. Ketodiet sa preto stáva efektívnym bonusom, pretože telo vedie k úbytku hmotnosti.

Rezistencia na inzulín

Inzulínová rezistencia môže viesť k rozvoju cukrovky II typu. Množstvo výskumov poukazuje na to, že ketogénna strava môže znížiť hladinu inzulínu na normálne hodnoty.

Ak ste športovcom, optimalizáciu inzulínu môžete využiť prostredníctvom konzumácie potravín s vysokým obsahom omega-3 mastných kyselín (orechy, semienka, ryby..).

Akné

Po prechode na ketogénnu stravu bežne dochádza k zlepšeniu stavu pokožky. Pri prechode na diétu s nízkym obsahom sacharidov dochádza tiež k zníženiu zápalov kože.

Čo jesť počas Ketodiet?


To, čo budete jesť, závisí od toho, ako rýchlo sa chcete dostať do ketogénneho stavu. Čím striktnejšie dodržujete množstvo sacharidov (menej ako 15 gramov denne), tým rýchlejšie sa do tohto stavu dostanete.

Príjem sacharidov musíte udržať obmedzený. Nejedzte žiadne rafinované uhľohydráty, ako je pšenica (chlieb, cestoviny, obilniny), škrob (zemiaky, fazuľa, strukoviny) alebo ovocie. Mimoriadnymi výnimkami sú avokádo, karambola a bobuľovité ovocie, ktoré možno konzumovať, ale s mierou.

Čo jesť

  • Mäso – ryby, hovädzie mäso, jahňacie mäso, hydina, vajcia
  • Listová zelenina – špenát, kel
  • Zelenina – brokolica, karfiol
  • Tučné mliečne výrobky – tvrdé syry, maslo
  • Orechy a semená – makadamové orechy, vlašské orechy, slnečnicové semienka
  • Avokádo, bobule – maliny, černice
  • Sladidlá – stévia, erythritol, luo han guo a iné sladidlá s nízkym obsahom cukru
  • Ostatné tukykokosový olej, nasýtené tuky

 

Čo nejesť

  • Zrná – pšenica, kukurica, ryža, obilniny
  • Cukor – med, agáve, javorový sirup
  • Ovocie – jablká, banány, pomaranče
  • Hľuzy – zemiaky, sladké zemiaky (batáty)

 

Zapamätajte si, že ketodiéta je diéta s vysokým obsahom tuku, priemernou dávkou bielkovín a veľmi málo sacharidmi.

Váš príjem živín by mal byť okolo 70% tukov, 25% bielkovín a 5% sacharidov.

Odporúčaný príjem sacharidov počas diéty sa pohybuje medzi 20-30 gramov. Samozrejme, čím nižší obsah sacharidov si zachováte, tým budú vaše výsledky lepšie.

Ak sa počas dňa budete cítiť hladný, pochutnať si môžete na orechoch, semenách, syroch alebo arašidovom masle.

Zelenina počas ketodiet


Tmavá zelená a listová zelenina je vždy najlepšou voľbou. Väčšina jedál by mala obsahovať bielkoviny so zeleninou a dávkou tuku navyše. Výborným príkladom sú kuracie prsia na olivovom oleji s brokolicou a syrom alebo steak pečený na masle so špenátom.

Ako príklad vám ponúkame tabuľku, v ktorej nájdete zoznam bežných druhov zeleniny s nízkym obsahom čistých sacharidov.

ZeleninaMnožstvoČisté sacharidy
Špenát (surový)polovica hrnčeka0,1
Šalát (rímsky)polovica hrnčeka0,2
Karfiol (varený) polovica hrnčeka0,9
Kapusta (surová)polovica hrnčeka1,1
Karfiol (surový)polovica hrnčeka1,4
Brokolicapolovica hrnčeka2
Kel (varený)polovica hrnčeka2,1
Zelená fazuľa (varená)polovica hrnčeka2,9

Ak neviete, čo presne znamenajú čisté sacharidy, vysvetlíme. Predstavte si napríklad hrnček plný brokolice. V jednom hrnčeku sa nachádza celkom 6 gramov sacharidov ale tiež aj 2 gramy vlákniny. Aby sme získali presné množstvo čistých sacharidov, musíme odčítať tejto 2 gramy od 6 gramov. Tým získame presne 4 gramy čistých sacharidov.

Príklady jedál


Tu sú niektoré príklady chutných ketodiet jedál. Kliknite na ľubovoľný obrázok a zobrazí sa vám podrobná verzia.

Diétne plány


Diétne plány KetoMIX obsahujú pestrú škálu chutných a špeciálnych proteínových jedál. V každom pláne nájdete sladké aj slané potraviny. Na výber máte z troch ketónových diét na 4, 69 týždňov.

Okrem týchto diétnych plánov si môžete vybrať aj z mnohých ďalších. Stačí si len vybrať cieľ, koľko chcete schudnúť.

Diétny plán na 2 týždne

Diétny plán na 3 týždne

Diétny plán na 4 týždne

Ako dosiahnuť ketózu


Dosiahnutie ketózy je celkom jednoduché, hoci sa to zdá byť na prvý pohľad zložité. Nižšie nájdete pár tipov, ako vyťažiť zo svojej ketogénnej stravy maximum.

  1. Obmedzte sacharidy. Väčšina ľudí má tendenciu sústrediť sa len na čisté sacharidy. Ak chcete dosiahnuť skvelé výsledky, obmedzte sacharidy všeobecne. Snažte sa prijímať do 20 gramov čistých a 35 g celkových sacharidov denne.
  2. Obmedzte príjem bielkovín. Príliš veľa bielkovín môže viesť k nižšej hladine ketózy.
  3. Prestaňte sa starať o svoj tuk. Tuk je primárnym zdrojom energie. Preto si doprajte tuky v normálnom množstve. Nemusíte hladovať aby ste zároveň chudli.
  4. Pite vodu. Pokúste sa vypiť aspoň 2-3 litre vody denne. Uistite sa, že ste dostatočne hydratovaný. Pravidelný príjem čistej vody pomáha regulovať mnohé dôležité telesné funkcie, ale tiež pomáha kontrolovať hlad.
  5. Pridajte cvičenie. Ak chcete vyťažiť z vašej diéty maximum, pridajte 20-30 minút fyzickej aktivity každý deň. Dokonca aj malá prechádzka môže pomôcť regulovať úbytok hmotnosti a hladinu cukru v krvi.

Ako zistím, že už u mňa nastala ketóza?


Stav začínajúcej ketózy môžete zistiť podľa nasledujúcich fyzických príznakov, ktoré vám zvyčajné oznamujú, že ste na správnej ceste: zvýšené močenie, sucho v ústach, zápach z úst, znížený hlad, zvýšená energia.

KetoMIX prináša hotové jedlá, ktoré vám vystačia na celý deň. Jednoducho si pomocou nich naplánujete celý deň. Jeden deň sa skladá z 5 jedál + je doplnený rôznymi proteínovými tyčinkami a koktejlami  Viac info…

Najčastejšie otázky


Je diéta vhodná aj pre mužov?

Áno, táto diéta je rovnako vhodná pre mužov ako aj pre ženy.

Existuje skupina ľudí, pre ktorých nie je táto diéta vhodná?

Pokiaľ máte alergiu na laktózu, mlieko, sóju, vajcia a horčicu, túto diétu neodporúčame. V prípade akýchkoľvek pochybností sa obráťte prosím na svojho lekára.

Čo ak budem jesť menej ako 5x denne?

Odporúčame jesť v pravidelných intervaloch 5x denne presne podľa pokynov. Nepravidelným stravovaním môžete zapríčiniť úbytok svalovej hmoty.

Čo ak sa budem cítiť zle po vašich produktoch?

Nevoľnosť, bolesť hlavy a prípadná únava sa môže dostaviť po 3-5 dňoch. Nie je to ale nič nezvyčajné. Všetky tieto symptómy sú len výsledkom, že sa vaše telo dostáva do stavu ketózy. Počas tohto procesu účinne spaľujete tuky. Tieto príznaky zvyčajne spontánne odznejú po pár dňoch. Pokiaľ by nevoľnosti neprestali, konzultujte to s lekárom.

Môžem užívať vaše produkty aj keď som chorá?

Pokiaľ trpíte len krátkodobým ochorením, ako je napríklad chrípka, samotnú diétu odporúčame zahájiť aj po uzdravení. Ak trpíte nejakým vážnym ochorením, prečítajte si prosím zoznam ochorení, pri ktorých nie je vhodné užívať naše produkty.

 

Môžem piť kávu, čaj alebo džúsy?

Kávu piť môžete, ale len nesladenú a najlepšie bez mlieka. To isté sa týka aj čajov. Ideálnym spôsobom je ak sú nesladené a neobsahujú sušené ovocie. Džúsy sa do tejto diéty vôbec nehodia. Vyvarujte sa prosím všetkým džúsom aj ovociu.

Musím cvičiť?

Počas tejto diéty nie je nutná žiadna fyzická aktivita. Návšteva posilňovne a ďalšie náročné športy sa neodporúčajú vôbec. Zapojiť ale môžete aeróbne športy, akými je napríklad rýchla chôdza alebo bicyklovanie.

Ketomix-cena-recenzia-skusenosti-hodnotenie

Ketodiet – Cena, skúsenosti a jedálniček
3.8 (75.17%) 149 votes
Tomáš Baňo
 

Dobrý deň, volám sa Tomáš Baňo a som hlavným redaktorom tohto magazínu. Vyštudoval som Strednú zdravotnícku školu v Nitre a bakalárske štúdium Ošetrovateľstvo na UKF v Nitre. Už 10 rokov sa venujem zdravému životnému štýlu. V mojich článkoch vám ponúknem môj názor a hodnotenie rôznych tém.

Pridajte komentár 0 Komentáre

Napísať komentár: