Pocitadlo.sk
CHUDNUTIE | Výživový-doplnok.sk

CHUDNUTIE

„Ako schudnúť“ „Tabletky na chudnutie“  „Ako schudnúť z brucha“
Toto sú veľmi často vyhladávané frázy. Každý z nás by chcel schudnúť pomocou nejakých zázračných tabletiek, alebo nejakej zázračnej diéty na chudnutie. Žial, to sa v tomto článku nedozviete. Dozviete sa ale ako schudnúť zdravo a účinne bez spätného jojo efektu !

Znie to príliš jednoducho ? To preto že je ! Stačí skombinovať vhodnú stravu, účinné cviky a kvalitné výživové dolpnky. Nie sú potrebné žiadne lieky na chudnutie a drastické diety. Presne tak! Mnohý z nás si chudnutie predstavujú ako trýznenie sa iba šalátmi a mordovaním sa 25 krát za týždeň v posilke- To vôbec nie ! Podme sa pozrieť na to čo to teda znamená.

Zdravé chudnutie sa v skratke skladá z nasledujúcich bodov :

  • Dobrý pitný režim – nie sladené nápoje ale VODA!
  • Príjem dostatku živín dôležitých pre telo – vitamíny, minerály, bielkoviny, antioxidanty, sacharidy, tuky(zdravé)

Bielkoviny

Sú základné stavebné látky tela zložené z aminokyselín. Podieľajú sa na tvorbe svalov, enzýmov, hormónov, imunitného systému a sú dôležité pre rast a vývoj orgánov a tkanív.

 Rozdelujeme ich na:

  • bielkoviny živočíšneho pôvodu: mäso, ryby, syry, vajcia, tvaroh, cottage cheese, jogurty, mlieko…
  • bielkoviny rastlinného pôvodu : sója, sušené hríby, seitan, šošovica, hrach, fazula, mandle, quinoa,

Sacharidy

 Sú hlavným zdrojom energie a sú obzvlášť potrebné na regeneráciu.

 Rozdelujú sa na:

Jednoduché sacharidy (monosacharidy) – takzvané “rýchle cukry”. Po prijatí sa rýchlo dostávajú do krvného obehu (majú vysoký glykemický index) a tým spôsobujú rýchle dodanie energie za krátky čas. Veľké množstvo jednoduchých sacharidov pri nedostatočnom pohybe nie je vhodné. Potrebné a užitočné sú ráno a po tréningu, kedy sú zásoby energie vyčerpané.

Komplexné sacharidy (polysacharidy) – opak rýchlich čiže “pomalé”. Energia z týchto sacharidov sa vstrebáva pomaly. Majú nízky glykemický index. Skôr ako ich telo dokáže prijať, sa musia rozložiť na jednoduché cukry. Nemajú sladkú chuť. Patria sem najmä ryža, zemiaky, ovsené vločky, cornflaky, cestoviny, celozrnné pečivo…

Tuky

skladajú sa z mastných kyselín, ktoré delíme na nasýtené a nenasýtené. Sú zdrojom energie. Tuky sú veľmi dôležité. Avšak platí, nie sú tuky ako tuky.

 Medzi zdravé tuky zaraďujeme:

Rastlinné oleje /repkový, olivový, kukuričný, slnečnicový, orechy, semienka, ryby a morské plody

Medzi nezdravé tuky (škodlivé) zaraďujeme:

Maslo, masť, tučné mlieko, smotana, bravčové mäso… Nezdravé tuky sa ukladajú okrem podkožia aj napríklad v cievach vo forme cholesterolu

Vitamíny a minerály

Nevyhnutnosťou. Prijímame ich z potravy. Získavame ich najmä v ovocí a zelenine a je dobré ich dopĺňať aj vo forme doplnkov výživy.

CHUDNUTIE
Páčil sa vám článok?