Cejlónska škorica – Účinky a cena (recenzia)

0

Škorica je obľúbenou potravinou, ktorú väčšina z nás pozná ako prísadu do koláčov.

Špecifická je svojou vôňou a prenikavou chuťou. Okrem toho má škorica pre náš organizmus aj ďalšie pozitívne účinky.

Momentálne existujú na našom trhu dva druhy škorice. Cejlónska, ktorá sa považuje za tú pravú škoricu a čínska.

Obe majú podobné pozitívne účinky, no väčšina z nás aj tak uprednostňuje cejlónsku škoricu, a to pre jej ľahšiu a menej trpkejšiu chuť.

My vám dnes predstavíme cejlónsku škoricu a jej účinky na naše telo.

Kde najvýhodnejšie zakúpiť Cejlónsku škoricu?

Čo je to škorica?


Ak by sme mali škoricu vo všeobecnosti charakterizovať, tak ide o korenie, ktoré je získavané z vnútornej kôry škoricovníka cejlónskeho. Teraz už asi viete odkiaľ vzniklo pomenovanie tohto druhu škorice.

Škoricovník cejlónsky, ktorý dorastá do výšky niekedy až 15 metrov, sa vyskytuje a pestuje najmä na Srí Lanke a v Indii. Teda v krajinách, kde si na kvalitné koreniny potrpia.

V ďalekej Číne zas škorica dorastá na strome zvanom škoricovník čínsky.

Obe škorice sú si mimoriadne podobné a špecifické sú pre svoju výnimočnú arómu a prenikavú chuť.

Pozrite si ako vyzerá balenie cejlónskej škorice.

Škorica a balzamovanie


Táto chutná korenina však nie vždy bola len prísadou do kuchyne. Jej čaro objavili aj starovekí Egypťania, ktorí ju používali pri balzamovaní tiel.

Zaujímavosťou je, že Egypťania používali oba druhy škorice, a to ako cejlónsku, tak aj čínsku.

Pomocou nej mumifikovali mŕtvych faraónov, keďže verili v jej ochrannú silu.

Okrem toho po natretí škoricou telo nezapáchalo, ale naopak, vďaka jej príjemnej aróme voňalo.

Je cejlónska škorica lepšia ako čínska?


Na úvod treba poznamenať, že obe škorice sú si veľmi podobné. Cejlónsku škoricu by sme preto nenazvali lepšou oproti tej čínskej. Mohli by sme ju však nazvať bezpečnejšou.

Je to najmä kvôli nižšiemu množstvu kuramínu, ktorý sa v tomto druhu škorice nachádza. Taktiež má sviežejšiu a menej horkú chuť, čím sa stáva prijateľnejšou pre našu konzumáciu.

Čo je kuramín?

Kuramín je látka, ktorá sa bežne vyskytuje v škorici. Čínska škorica ho obsahuje o trošku viac ako škorica zo Srí Lanky.

Vo veľkých množstvách kuramín preukázateľne poškodzuje fungovanie pečene. Pri konzumácii čínskej škorice vám určite zvýšené množstvo kuramínu v tele nehrozí.

Skôr sa treba mať na pozore pri pekárenských výrobkoch, kde ho môže byť viac, ako určuje stanovená norma.

Práve preto rôzni lekári či výživoví poradcovia odporúčajú kupovať škoricu od overených a lokálnych predajcov.

Účinky cejlónskej škorice


Cejlónska škorica má na náš organizmus množstvo pozitívnych účinkov, a preto by ju mal mať zaradenú v jedálničku každý z nás.

Netreba to s ňou však preháňať, a to kvôli už spomínanej látke kuramín, ktorá vo veľkých množstvách môže poškodzovať našu pečeň.

Znižuje hladinu cukru v krvi a inzulínovú rezistenciu

Konzumáciu škorice obľubujú najmä ľudia trpiaci cukrovkou. Škorica totiž pomáha znižovať hladinu cukrov v krvi a taktiež znižuje rezistenciu na inzulín.

Na túto tému sa vykonalo niekoľko testov, ktoré preukázali, že už jeden mesiac každodenného prijímania škorice môže výrazne pomôcť v liečbe cukrovky.

Pacienti v tomto teste jedli 1 až 6 gramov cejlónskej škorice denne, čo malo za následok zníženie hladiny cukru v krvi o 18 – 29 %.

Pomáha pri chudnutí

Cejlónska škorica pomáha zrýchľovať náš bazálny metabolizmus. Ide o typ metabolizmu, ktorý spaľuje kalórie pre zabezpečenie základných životných funkcií.

V tomto prípade je jedno či stojíme, chodíme, beháme, alebo sedíme. Bazálny metabolizmus pracuje neustále.

No a práve cejlónska škorica tento typ metabolizmu pomáha urýchľovať.

Taktiež znižuje chuť do jedla a dodáva energiu. Je preukázané, že ľudia s väčším množstvom energie majú väčšiu chuť do pohybu, čo má za následok ďalšie chudnutie.

Znižuje hladinu cholesterolu

Škorica je skutočne super potravinou, čo sa týka nášho kardiovaskulárneho systému. Množstvo testov ukázalo, že škorica môže mať na naše srdce priam zázračné účinky

Podľa testov už 1,5 gramu škorice denne vám výrazne pomôže pri znížení LDL cholesterolu. Teda toho, ktorý je pre naše telo mimoriadne škodlivý.

Stabilizuje a znižuje krvný tlak

Cinnamaldehyd je látka, ktorá je prítomná v škorici. Okrem pozitívnych účinkov, ktoré sme spomínali vyššie, priaznivo pôsobí aj na stabilizáciu a zníženie krvného tlaku.

Pravidelnou konzumáciou rozumného množstva škorice denne môžete dostať svoj tlak opäť pod kontrolu.

Bojuje proti zápalom

Škorica je okrem iného aj veľkým nositeľom rôznych antioxidantov. Jednými z nich sú oroxidin, gosypin či hibifolin, ktoré napomáhajú zmierneniu zápalov.

Škorica totiž potlačuje v tele tvorbu oxidu dusnatého, čím automaticky potlačuje vznik rôznych zápalov, ktoré môžu byť príčinou Alzheimerovej či Parkinsonovej choroby.

Lieči infekcie

Na základe množstva testov je dokázané, že cejlónska škorica lieči množstvo druhov infekcií. Na mykózu či kvasinkové infekcie môže byť pre vás škorica tým správnym liekom.

Pomáha proti akné

Cejlónska škorica nemá liečivé účinky len na naše vnútro. Môže byť skvelým pomocníkom aj pri kozmetických ochoreniach, akým je napríklad nepríjemné akné.

Na liečbu podobných kožných problémov sa väčšinou odporúča zmiešať škoricu s medom. Obe potraviny totiž disponujú antibakteriálnymi vlastnosťami.

Dodáva telu energiu

Ako sme už spomínali vyššie, škorica je aj skvelým zdrojom energie. Každý z nás sa občas nachádza v stave, kedy sa mu nič nechce.

Práve škorica môže byť tým života budičom, ktorý vám dodá energiu.

Najčastejšie sa to robí formou oleja, ktorý sa rozpráši po miestnosti. Hneď, ako tento olejček vdýchnete, dostanú sa do vášho tela aj štipky škorice, ktoré vaše telo opäť naštartujú.

Na čo si dávať pri konzumácii škorice pozor?


Aj keď sa vám môže zdať, že cejlónska škorica pôsobí ako zázračná potravina, aj ňou môžete svoje telo ohroziť.

Stať sa to môže pri konzumácii neoverených produktov, ktoré môžu obsahovať oveľa väčšie množstvo škorice, ako je pre telo zdravé.

Aká dávka škorice je pre telo ideálna?

Pri odpovedi na túto otázku veľmi záleží na tom, aký typ škorice konzumujete. V obchodoch väčšinou nájdete čínsku škoricu, ktorá je oproti tej cejlónskej lacnejšia.

Obsahuje však aj o 63-krát viac kuramínu, ako tá pravá škorica zo Srí Lanky. Ako sme už spomínali, kuramín je látka, ktorá vo veľkom množstve môže výrazne poškodiť vašu pečeň.

Pri konzumácii čínskej škorice treba byť preto veľmi opatrný.

Lekári a výživoví poradcovia odporúčajú 1 čajovú lyžičku denne. Cejlónskej škorice si môžete dopriať až 2,5 čajovej lyžičky.

Treba upozorniť, že hodnoty, ktoré tu uvádzame, sú vhodné pre dospelého človeka. Určite by takéto množstvo nemalo konzumovať malé dieťa či tehotná žena.

Záver


Škorica je korenina, ktorá by určite mala mať vo vašom jedálničku svoje pevné miesto. Ide o prísadu, ktorú môžeme pokojne nazvať superpotravinou.

Má totiž na naše telo obrovské množstvo pozitívnych účinkov. S jej konzumáciou to však netreba preháňať, keďže veľké množstvo škorice v tele môže mať na váš organizmus negatívny vplyv.

Veríme, že vám tento článok dal odpovede na všetky vaše otázky a vy sa tak s chuťou pustíte do pečenia dobrôt, kde bude jednou zo zložiek práve cejlónska škorica.

Zdroje informácií použitých v článku:

Prehľad


Zdravie

Priaznivé účinky na organizmus.

Cena

Prijateľná cena balenia.

Kvalita

Kvalitné zloženie produktu.

Zameranie

Prípravok so širokým zameraním.

Hlavné výhody

  • Prijateľná cena
  • Kvalitné prírodné zloženie

  • Zameraný na širokú oblasť
  • Kvalitné účinky na organizmus

Záverečné hodnotenie

Zanechať odpoveď

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu