9 tipov pre vyšší testosterón

Otázka zvýšenia úrovne testosterónu trápi mnoho mužov a v nasledujúcom článku ju zodpovieme a dáme vám až 9 tipov ako na to.

Muži by si mali dávať stále pozor na jeho vyrovnanú a dravú hladinu v ich tele.

Hladina testosterónu klesá so zvyšujúcim sa vekom.

Jediná cesta ako udržiavať túto hladinu je prostredníctvom stravy, suplementáciou a životným štýlom.

Čo potrebujete vedieť o testosteróne?


  • zabezpečuje rast svalov
  • spaľuje tuk
  • zlepšuje vytrvalosť
  • zvyšuje sexuálny apetít
  • jeho hladina sa znižuje okolo veku 30 rokov
  • pri jeho nedostatku nastane únava, depresia a pokles sexuálnej výkonnosti

Cvičenie


Je to práve cvičenie ktoré stimuluje, teda podporuje uvoľňovanie testosterónu.

Nie každý tréning je v tomto smere rovnako účinný.

Dôležité úlohy tu zohráva  druh tréningu, jeho intenzita a taktiež vaše genetické predpoklady.

 Najúčinnejší je silový tréning, ktorý intenzívne podporuje uvoľňovanie testosterónu čo má priami účinok na nárast vašej svalovej hmoty.

Najintenzívnejšie nastáva tento efekt pri kratšom asi 45 minútovom tréningu, ktorý je zároveň veľmi intenzívny. Pri vytrvalostnom tréningu s malou intenzitou a dlhým trvaním hladina testosterónu výrazne klesá.

Tuky a vyšší testosterón


Pri tvorbe testosterónu je kritickým faktorom prítomnosť tukov prijatých potravou.

Pri nedostatočnom prijímaní tukov môže dôjsť k poškodeniu vnútornej hladiny hormónov, hlavne tomuto.

Toto isté platí aj pre ženy, pre ktoré sú tuky rovnako dôležité ako pre mužov. Tuky totiž  podporujú aj tvorbu estrogénu.

Najlepšie je prijímať zdravé tuky, teda nenasýtené a taktiež Omega-3 mastné kyseliny.

Tie nájdeme napríklad v avokáde, orechoch alebo v rybom či ľanovom oleji.

Vajíčka


Prečo práve vajíčka?

Pretože práve konzumáciou vajíčok zlepšíte hladinu zdravého HDL cholesterolu a ten je veľmi dôležitou súčasťou produkcie testosterónu.

Jedno vajíčko obsahuje 7 gramov proteínu a takisto zinok, ktorý tiež ovplyvňuje zvyšovanie hladiny testosterónu vo vašom tele.

Spánok


 Spánok je veľmi dôležitým prvkom v ceste za úspechom.

Nie je to len o tom, že si vaše telo oddýchne a naberie energiu pre ďalší tréning, ale bez dostatku spánku sa úroveň testosterónu znižuje až o 30%.

Čo je však nedostatok spánku?

 Podľa výskumov na testosterón vplýva už aj spánok kratší ako 7 hodín.

Takže ho nezanedbávajte ak chcete zlepšiť úroveň hladiny tohto hormónu vo vašom tele.

Slnko


Určite viete, že slnečné žiarenie má na ľudský organizmus pozitívne účinky.

Máte z neho vitamín D a vplýva priamo na psychiku človeka.

Vedeli ste však, že je zistené, že 20 minútové opaľovanie vám dokáže  zvýšiť úroveň testosterónu až o 120 %?

Takže keď sa dá, neváhajte a vybehnite kúsok na slnko. Je to pre vás veľmi výhodné aj z tohto dôvodu.

muž s kávou vyšší testosterón

Stopka pre rýchle cukry


K úbytku testosterónu dochádza pri zvýšenej hladine cukru v krvi.

Ide o príjem rýchlych sacharidov.

Hladina testosterónu poklesne až o 25% po vypití sladkého nápoja a väčším množstvom sa pokles tohto hormónu prehlbuje.

Späť k bežnej hladine sa organizmus vráti približne po 2 hodinách od prijatia takýchto cukrov.

 Je dokázané, že pri častom a nadmernom prijímaní rýchlych cukrov sa hladina testosterónu v tele muža trvalo znižuje a môžu nastávať problémy súvisiace s jeho nedostatkom.

Mali by ste radšej preferovať kvalitné proteíny, zdravé tuky a hlavne pomalé sacharidy obsiahnuté napríklad v zelenine.

Zinok


Táto látka je tiež veľmi podstatná pri udržiavaní hladiny testosterónu v poriadku.

Váš obsah testosterónu sa môže znížiť až o polovicu pri nedbaní na príjem potravín bohatých na zinok.

Magnézium


Táto látka zlepšuje antioxidačnú stránku tela a je riešením pri zápaloch, čo podporuje tvorbu testosterónu.

Pri zvýšenom príjme magnézia môže  hladina testosterónu narásť veľmi rýchlo.

Za mesiac až o 26%.

Orechy


Orechy sú výborný zdroj vitamínu E, zinku, proteínu a nenasýtených tukov, čo prospieva tvorbe, ale aj udržaniu rovnováhy hladiny testosterónu.

9 tipov pre vyšší testosterón
4.3 (86.67%) 3 votes
Tomáš Baňo
 

Dobrý deň, volám sa Tomáš Baňo a som hlavným redaktorom tohto magazínu. Vyštudoval som Strednú zdravotnícku školu v Nitre a bakalárske štúdium Ošetrovateľstvo na UKF v Nitre. Už 10 rokov sa venujem zdravému životnému štýlu. V mojich článkoch vám ponúknem môj názor a hodnotenie rôznych tém.

Pridajte komentár 0 Komentáre

Napísať komentár: